12 23 397 0912
در این میان تلاشهای متعددی در حال انجام است تا حوزه و دامنه معنایی کاربردهای جدید این اصطلاح را برای اشاره به تجمعات کاربران فضای مجازی، روشن سازد. ازجمله میتوان به تلاشهای خانم شلینی ونچرلی* اشاره کرد.
نظرات ونچرلی در سایت USINFO ارائه شده است. او به شبکهها و سازمانهای رسمی که به سامان بخشیدن به روابط و مقررات ارتباطاتی در فضای مجازی اشتغال دارند میپردازد و در ادامه به موضوع اجتماعات کاربران و خصوصیت های آنها اشاره میکند.
شبکه های اجتماعی برپایه اینترنت از قبیل facebook.com و myspace.com در بین جوانان آمریکایی محبوبیت به سزایی کسب کردهاند. این شبکههای اجتماعی درعین حال که فضاهایی هستند که درآنها افراد دوستان جدیدی پیدا میکنند و یا دوستان قدیمی خود را در جریان تغییرات زندگی شان قرار میدهند، مکانهایی برای تبادل نظر هستند که در آنها جوانان عقاید و نظرات خود را با هم به اشتراک میگذارند.
این قابلیت که یک جوان بتواند با امثال خود در کشورهای دیگر جهان ارتباط برقرار کند باعث میشود تا این شبکهها به مکانی تبدیل شوند که در آنها ایدههای جدید معرفی میشوند و مورد بحث قرار میگیرند.
اگر به راستی قصد پیشرفت دارید، باید بخواهید که نقش خود را به خوبی ایفا کنید. فیس بوک نسبت به گذشته تغییرات مثبت بسیاری داشته است و اکنون اینستاگرام نیز با یک الگوریتم جدید به فعالیت خود ادامه می دهد. مخاطبان فیس بوک و اینستاگرام شما به همراه تبلیغات گسترده ای که انجام می دهید، فرصت ویژه ای برای مطرح شدن در بازار رقابتی و بالا بردن حجم فروش در اختیار شما قرار می دهد.
پشتیبانی شبکه های اجتماعی به معنی انجام فعالیت هایی برای مدیریت صفحات شبکه های اجتماعی و تمرکز روی کارهایی است که به موفقیت تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما بیانجامد.
بررسی مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی ، مهمترین فعالیت در این بخش است.
با هدف قرار دادن مخاطبان خود در پلتفرم دلخواه، بیشترین بازده را از سرمایه گذاری خود دریافت می کنید.
همچنین با طراحی پستهای شبکه های اجتماعی خود و قرار دادن لوگو در محتوای تصویری، باعث افزایش شناخت برند خود می شوید.
پاسخ به کامنت مخاطبان از دیگر فعالیت ها در این بخش است. شما با پاسخ به نظر افراد، حتی اگر نکته ای منفی را گوشزد کرده باشند، نشان می دهید که برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید. پاسخ حرفه ای به این نوع کامنتها می تواند در مخاطبان حس مثبت ایجاد کند.
شاید این سوال به ذهن شما برسدکه چرا باید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنم و برای آن هزینه کنم؟
اولین و مهم ترین دلیل این است که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند.
آنها می خواهند پست برند هایی مشابه شما را ببینند و آنها را دنبال می کنند، اما درصد کمی از آنها پیامک های تبلیغاتی را باز می کنند و می خوانند.
همچنین سادگی و فراگیر بودن اپلیکیشن های موبایل سبب شده تا در حال حاضر اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی که اپلیکیشن موبایل آنها محبوبیت بیشتری دارد، مانند اینستاگرام، موفقیت بهتر و سریعتری را در اغلب موارد به همراه داشته باشند.
علاوه بر این ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار مقرون به صرفه تر است. بخصوص برای کسب وکارهای کوچک که بودجه محدودی برای تبلیغات دارند.
مدیریت درست شبکه های اجتماعی به شما فرصت استفاده از این کانال قدرتمند را می دهد.
تبلیغات پیوسته و موثر در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه مندند، شما را پیدا کنند.
هدایت کاربران به سمت وب سایت اصلی همواره مهمترین موضوع است، چرا که در وب سایت اصلی است که مشخص می شود کاربر علاقه مند به دریافت خدمات یا خرید محصول شما هست یا نه.